Puk Grastens 37 på tv og video-on-demand

TV-PREMIERE. Blot fire måneder efter premieren bliver Puk Grastens "37" vist på tv. Det sker for at skabe synlighed om filmen op til video-on-demand-lanceringen, fortæller producer Regner Grasten.

37-film_sofa_450

Puk Grastens "37" bliver lanceret på DRK og TV 2 Play før den lanceres som video-on-demand.

Puk Grasten har for "37" modtaget to hovedpriser i Moskva, Dreyer prisen og et legat fra Statens Kunstfond. Nu får filmen noget utraditionelt tv-premiere, før den kommer på video-on-demand (VOD). Det er producer Regner Grasten, der med denne strategi ønsker at skabe opmærksomhed om filmen, så den kan nå ud til publikum.

"Det handler om synlighed, synlighed, synlighed for filmen og for talentet"
Regner Grasten

"Det handler om synlighed, synlighed, synlighed – for filmen og for talentet. Vi håber på gennem visningerne på DR og TV 2 Play at få folk til at tale om filmen – for uden opmærksomhed drukner de små film," siger Regner Grasten.

Filmen bliver tilgængelig på både DR og TV 2, og det skyldes, at begge kanaler er en del af New Danish Screen, der har støttet filmen.

Film følger normalt den samme vej, hvor de starter i biografen, så salg og leje (VOD og tidligere også dvd) og så til sidst på tv, men med "37" prøver Regner Grasten at ryste posen lidt for at skabe synlighed.

"Biograflanceringen var vigtig for at få opmærksomhed fra pressen, og det har også betydet, at Puk har modtaget Dreyer prisen og et flot legat fra Statens Kunstfond, men nu skal den ud til publikum. Som noget nyt har vi valgt at gå ind i lanceringen af tv-premieren og placere reklamer i bl.a. Politiken for at skabe omtale af filmen," fortæller Regner Grasten.

Efter visninger på DRK bliver den tilgængelig på TV 2 Play i en uge, inden den kommer ud på VOD. Regner Grasten ser dog ikke noget problem i, at filmen kan ses på DRK og TV 2 Play, inden man kan købe eller leje den.

"Ved at gå ind i lanceringen er vi med til at skaffe seere til tv-stationerne, og ad den vej kan vi udbrede kendskabet til filmen. Vi er nødt til at afprøve nye veje for at holde gryden i kog. Og lad os da bare få filmen ud til publikum, for uden publikum kan det hele jo være lige meget," siger Regner Grasten.

Regner Grasten har også tidligere eksperimenteret med lanceringen af film. Med Barbara Topsøe-Rothenborgs "En to tre nu", som var på TV 2 i efteråret 2016 i forbindelse med Knæk Cancer. Filmen er senere blevet lanceret på vod og vandt publikumsprisen ved årets Robert-uddelinger.


Visninger

  • Torsdag den 2. marts kl. 21.30 på DRK
  • Lørdag den 4. marts kl. 23.00 på DRK
  • Fra mandag den 6. marts på TV 2 Play (en uge)
  • Fra mandag den 13. marts på VOD til køb og streaming

Visninger

Torsdag den 2. marts kl. 21.30
på DRK

Lørdag den 4. marts kl. 23.00
på DRK

Fra mandag den 6. marts
på TV 2 Play (en uge)

Fra mandag den 13. marts på vod
til køb og streaming

Kontakt

Redaktionen: redaktionen@dfi.dk


nyhed

delpaafacebook

Det Danske Filminstitut

Det Danske Filminstitut
/ Danish Film Institute

EAN-nr: 5798000794085
CVR-nr: 56858318

Gothersgade 55
1123 København K

Tlf. +45 3374 3400
Fax +45 3374 3401
E-mail: dfi@dfi.dk

Cinematekets billetsalg
TLF. +45 3374 3412