Børn bestemmer retningen

SPIL. Kreativitet, sikkerhed og interaktion er i fokus hos MovieStarPlanet, som laver sociale netværksspil for børn. Vi genoptager i de kommende uger en tidligere portrætserie om danske spilproducenter. 

Hvem er I?
MovieStarPlanets vision er at skabe et socialt netværk for børn i alderen 8-13 år. Dette opnås ved at skabe en række spil med fokus på underholdning, kreativitet, interaktion og sikkerhed, som kobles i ét stort socialt netværk. 

Det er utroligt motiverende at være med til at gøre børn glade og øge kreativiteten og interaktionen blandt dem.

Hvordan vil I beskrive jeres profil?
Vi er et meget brugerdrevet firma. Da vi udvikler produkter til børn, er vores interesser ikke altid de samme som deres, og derfor forsøger vi at få så meget information som muligt omkring, hvad de ønsker i vores spil. Det er styrende for de spil, vi udvikler.

Serie

Vi bringer en serie portrætter af nyere danske computerspil-producenter. Se alle portrætter i serien:

Logic Artists: Taktiske 3D-rollespil til seriøse spillere

Investigate North: Udforskning i krydsfeltet mellem platforme

ThroughLine Games: Spillets meningsfulde symbiose

Italic: Mobile spil med høje kunstneriske ambitioner

MovieStarPlanet: Børn bestemmer retningen

BetaDwarf: De spil, verden mangler

Bedtime Digital Games: Vi bygger unikke spilverdener

Kong Orange: Digitale underholdnings-idealister


moviestarplanet portræt_210

Om MovieStar-Planet

MovieStarPlanet blev grundlagt i 2008 og har nu 90 fastansatte i København og 55 timelønsansatte moderatorer i de 16 lande, som spillet er udgivet i.

MovieStarPlanet-spillet regnes for en af de største spilsucceser i de seneste år med 300 millioner oprettede profiler og 10 millioner aktive brugere om måneden.

Hvad har I lavet indtil videre?
Det første spil, vi udviklede, var web-udgaven af MovieStarPlanet, som blev lanceret i maj 2009. Vi har siden da arbejdet videre på dette produkt og tilføjet og forbedret features løbende. I 2012 kom en app af samme produkt på gaden, dog i en nedskaleret udgave. Siden lanceringen i Danmark er vi udkommet i yderligere 15 lande i det meste af Europa, Australien og USA.

Hvad har I gang i nu?
Ud over løbende at forbedre MovieStarPlanet-produktet, arbejder vi på vores 2 nye IP'er, BooniePlanet og RoboBlastPlanet. BooniePlanet er et socialt pet caring-produkt og RoboBlastPlanet er et socialt block creation-produkt. Begge bliver fuldt integreret med MovieStarPlanet, så de sammen danner ét stort socialt netværk, hvor brugerne kan interagere på tværs af spillene. 

Hvad er det mest fantastiske ved at være spilproducent i København, Danmark og verden i 2016?
Det mest fantastiske er alle de spændende muligheder for at udvikle fantastiske produkter til vores brugere. Vi får løbende fanbreve fra rigtig mange børn ude i verden, som elsker at spille vores spil. Det er utroligt motiverende at være med til at gøre børn glade og øge kreativiteten og interaktionen blandt dem.

Hvad er det vanskeligste?
Det er meget udfordrende at være i spilbranchen, da det er vanskeligt at forudse, hvordan brugerne modtager vores produkter, og dermed hvor succesfuldt et spil bliver. Derfor er det også meget vanskeligt at planlægge, hvor fremtiden bringer virksomheden hen. 

Hvad ville I ønske, vi havde spurgt om?
Vi tror på, at evnen til at lytte til brugerne og træffe pragmatiske beslutninger i hverdagen skaber de bedste løsninger og udvikling for virksomheden i fremtiden.