MEDIA & TECH

BRANCHESEMINAR. Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

MUSO's kunder kan nemt selv udforske det samlede omfang af piratkopiering ved hjælp af et unikt datasæt og opnå bedre viden til at beskytte deres digitale indhold mere effektivt, samt opbygge publikummer og dermed åbne op for nye indtægtsmuligheder.

Læs mere på MUSO's hjemmeside >>


Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Se mere på Gruvi's hjemmeside >>


Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Se NutAlone i beta-version >>


Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.


Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen
 

 

Praktisk

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

Præsentationer