Hvem er publikum på de digitale platforme?

INVITATION. Kom til online morgenmøde 11. marts om udviklingen i publikum til film og serier, hvor vi præsenterer undersøgelsen Den digitale forbruger og får besøg af Jesper Dahlgaard fra Nordisk Film og mediekonsulent Casper Hald.

Foto: Junior Teixeira, Pexels

Analysekonsulent Martin Kofoed Hansen præsenterer indsigter fra den nye undersøgelse om brugen af digitale platforme. Indsigterne skal belyse publikums nuværende adfærd samt udviklingen for digitalt køb, digitalt leje og abonnementsbetalt streaming. Vi kommer ind på, hvor mange, der køber film digitalt, og hvem de er. Vi ser også nærmere på, hvordan udviklingen i digitalt film og serieforbrug er stigende, også blandt de modne dele af publikum, og om vi begynder at se en mætning af markedet for nye aktører.

På mødet har vi også inviteret Nordic Head of Digital Sale hos Nordisk Film Jesper Dahlgaard og mediekonsulent Casper Hald, der vil give hver deres blik på udviklingen af streaming-markedet i et år præget af corona-nedlukninger og nye tjenester, samt hvad de forventer af den kommende tid.

Få mere viden om dette og meget mere, når Filminstituttets Fiktion-afdeling inviterer til digitalt morgenmøde. Mødet foregår torsdag den 11. marts kl. 9.00-10.00.

Webinaret streames på Facebook, hvor det vil være muligt at stille spørgsmål under arrangementet.

På gensyn
Martin Kofoed Hansen, Sanne Juncker-Pedersen og Marianne Moritzen

Undersøgelsen er kvantitativ, bygger på spørgeskema-interview med mere end 2.500 respondenter og er en opdatering af tidligere lignende undersøgelse fra 2019.