Nye måder at monetarisere på digitalt indhold

Mød seks stærke, internationale oplægsholdere, der kan fortælle nyt om, hvordan det er muligt at tjene penge på indhold produceret til digitale platforme.

Programmet

Danny Lein, adm. dir. for medieteknologivirksomheden Twipe (Belgien):
De nyeste digitale trends og mulige måder at tjene penge på dem: Voice, audio og podcasts, personaliserede tjenester baseret på AI og machine learning og det helt nye: Emotion measurement af brugerne for i real time bedre at forstå, hvilket humør journalistisk indhold sætter brugeren i.

Devra Kuraca, CFO for den nye digitale platform Kyra TV (UK):
Den nye sensation i Storbritannien, som alle taler om. Skaber digitalt videoindhold til et ungt publikum på baggrund af et meget grundigt kendskab til deres brugere. Har allerede efter det første år tjente store penge på digital annoncering og events. Organiseret i vertikaler som "Kultur", "Musik", "Mode" osv.

Praktisk information

Hvor
Arrangementet foregår hos Ritzaus Bureau, St. Kongensgade 14, København K og koster 1200 kr.

Hvornår
Programmet starter med en uformel frokost kl. 12.00, hvorefter første taler er på kl. 12.30. Fra 16.15 er det officielle program slut og efterfølges af uformel networking med vin og snacks.

Tilmelding
Tilmelding til Marlene Hjorth:mhm@ritzau.dk

Annefleur Schipper & Nina van Hattum, grundlæggerne af PlayWall (Holland):
PlayWall er i gang med at introducere den første betalingsløsning til onlineindhold, der er baseret på brugernes personlige data som en valuta: Brugere besvarer fem enkle spørgsmål i et quiz-format, og dataene analyseres af virksomheden for at berige kundeprofiler, optimere branded content, øge bruger engagementet og for at sikre en mere præcis og målrettet markedsføring.

Dan'l Hewitt, digital investor og tidligere vicepræsident for Maker Studios (UK):
Specialist på det unge publikum og YouTube-generationen, og hvordan man kan tjene penge på meget snævert målrettet digitalt video indhold. Gennem mange år makker med det danske start-up fænomen Rene Rechtman.

Arne Ullum, chefredaktør for NB Economy (Danmark):
Har etableret en ny digital vertikal med fokus på økonomi efter mange år som chef for flere af de traditionelle danske medier. Arne vil dele sine nøgletal for at vise, hvor lidt der skal til for at generere indtægter for et skarpt niche medie, hvor læserne er villige til at betale meget for få indhold der passer præcist til deres behov.

Arrangementet er hos Ritzaus Bureau,Danny Lein, adm. dir. for medieteknologivirksomheden Twipe (Belgien):
De nyeste digitale trends og mulige måder at tjene penge på dem: Voice, audio og podcasts, personaliserede tjenester baseret på AI og machine learning og det helt nye: Emotion measurement af brugerne for i real time bedre at forstå, hvilket humør journalistisk indhold sætter brugeren i.

Devra Kuraca, CFO for den nye digitale platform Kyra TV (UK):
Den nye sensation i Storbritannien, som alle taler om. Skaber digitalt videoindhold til et ungt publikum på baggrund af et meget grundigt kendskab til deres brugere. Har allerede efter det første år tjente store penge på digital annoncering og events. Organiseret i vertikaler som "Kultur", "Musik", "Mode" osv.

Annefleur Schipper & Nina van Hattum, grundlæggerne af PlayWall (Holland):
PlayWall er i gang med at introducere den første betalingsløsning til onlineindhold, der er baseret på brugernes personlige data som en valuta: Brugere besvarer fem enkle spørgsmål i et quiz-format, og dataene analyseres af virksomheden for at berige kundeprofiler, optimere branded content, øge bruger engagementet og for at sikre en mere præcis og målrettet markedsføring.

Dan'l Hewitt, digital investor og tidligere vicepræsident for Maker Studios (UK):
Specialist på det unge publikum og YouTube-generationen, og hvordan man kan tjene penge på meget snævert målrettet digitalt video indhold. Gennem mange år makker med det danske start-up fænomen Rene Rechtman.

Arne Ullum, chefredaktør for NB Economy (Danmark):
Har etableret en ny digital vertikal med fokus på økonomi efter mange år som chef for flere af de traditionelle danske medier. Arne vil dele sine nøgletal for at vise, hvor lidt der skal til for at generere indtægter for et skarpt niche medie, hvor læserne er villige til at betale meget for få indhold der passer præcist til deres behov.