Stikbold er i luften

SPIL. I april lancerede spilfirmaet Game Swing computerspillet "Stikbold" på flere forskellige platforme. Med den brede lanceringsstrategi når spillet ud til et stort publikum, som i et univers af 70'er-kitchet Bjørn Borg-æstetik kan hengive sig skolegårdsklassikeren over dem alle: et godt og gedigent spil stikbold.

Det danskproducerede computerspil "Stikbold" har allerede fået en del omtale. Ikke nok med at YouTube-fænomenet PewDiePie har testet spillet og derved genereret opmærksomhed fra flere millioner af gamere verden over. Skaberne bag har også anvendt en bred lanceringstrategi, hvor de i samarbejde med en publisher har udgivet "Stikbold" simultant på flere forskellige platforme. 

Game Swings CEO, Jacob Herold, siger: "Valget mht. selv at udvikle spillet til én platform og lade nogle andre klare konsollerne, var for os lige til højrebenet. Som et lille team havde vi ikke selv ressourcerne til at klare det hele, og da vi fandt en publisher, der kunne hjælpe med at få os ud på flere platforme samtidigt, greb vi selvfølgelig muligheden."

Fakta

Spilordningen

Formålet med Spilordningen er at styrke computerspil som kulturbærende medie og at sikre bedre udviklings- og vækstbetingelser for danske spil. 

Støtten kan gives til: 
• Ideudvikling (Max. DKK 75.000) 
• Projektudvikling (Max. DKK 1.500.000, dog max. 60% af budget)

Læs mere om Det Danske Filminstituts spilstøtteordning.

I dag kan "Stikbold" spilles på både PC, PlayStation 4 og Xbox One. 

Ifølge Jacob Herold har modtagelsen af "Stikbold" været fantastisk. "Vi har fået massevis af god omtale og positive anmeldelser, og det er vi enormt tilfredse med. Der er kun gået en lille måned siden vi lancerede, så det er endnu lidt for tidligt at sige noget om salget, men der er stadig meget buzz på de sociale medier, hvilket er fedt for os."

"Stikbold" vandt Nordic Game Jam's pris for "Most fun game" i 2013 og har modtaget støtte fra Det Danske Filminstituts Spilordning. 

Læs mere om "Stikbold" på www.stikbold.com