Statistik 2011

Danske selskaber har endnu engang været gode til at få noget ud af MEDIA programmet, der netop har tildelt mere end 7,5 millioner kroner i til en række danske spillefilm, dokumentarfilm og interaktive projekter.

MEDIA får flest ansøgninger til single project udviklingsstøtte. Ved deadline i november kom der 446 ansøgninger og 91 projekter fik støtte på i alt 2.015.236 Euro. Det er en støtteprocent på 20,4%. Der var 9 danske projekter, der søgte og 3 der fik støtte. En dansk støtteprocent på 33,3%..

Ved Slate funding fik MEDIA 86 ansøgninger og 21 firmaer fik i alt 3.037.264 euro Heraf var de 3 danske. Det giver en støtteprocent på 24,4%. Der var i alt 6 danske ansøgninger og halvdelen fik støtte.

Slate funding 2nd stage fik 45 ansøgninger og støttede 15 firmaer med 2.128.335 Euro. En støtteprocent på 33,3. Desværre fik ingen af de 2 danske ansøgere støtte.

Interactive works fik 42 ansøgninger i november og støttede 13 projekter med 966.077 Euro. Det er en støtteprocent på 30,9%. 7 danske søgte støtte, hvilket er meget ud af 42, men kun 2 opnåede points nok til at få støtte.

Ved november deadlinen var kun et dansk projekt ”ineligible”. Det betyder at det ikke er ansøgningsberettiget og derfor ikke bliver bedømt. MEDIA Deskens rådgivning, og den nye simplere ansøgningsprocedure, har gjort at kun meget få projekter bliver dømt ”ineligible”.

De sidste resultater for I2I støtten viser også gode danske resultater. Ved sidste deadline var der 57 ansøgere og der blev givet 38 støtter på i alt 1.411.890 Euro. En støtteprocent på 66,6%. Der var 4 danske ansøgere og alle fik støtte.

TV broadcast har uddelt 3,343.000 Euro i støtte til 18 projekter ud af 49 ansøgninger. En støtteprocent på 36,73. Desværre fik ingen danske ansøgere støtte i denne omgang.