Ny lanceringschef på Det Danske Filminstitut

Lars Langballe indtager posten som lanceringschef på Det Danske Filminstitut. Her får han ansvaret for afdelingen Lancering & Festivaldistribution, der varetager lancering, distribution og formidling af danske film herhjemme og i udlandet.

Lars Langballe kommer til Filminstituttet med en solid ledelses- og afsætningsmæssig erfaring fra film- og mediebranchen og har været involveret i mere end 200 filmlanceringer, senest som ejer af selskabet Promotion Partners.

Tidligere har Lars Langballe været operationel direktør i Preview Networks og marketingchef i Sandrew Metronome Filmdistribution samt kontaktchef i mediabureauet OMD. Lars er medieuddannet fra Reklameskolen og er cand.merc. i afsætning fra CBS.

"Ved ansættelsen af Lars Langballe har vi især lagt vægt på hans ledelseserfaring og hans betydelige indsigt i filmdistribution og filmmarkedsføring. Filmbranchen er i en brydningstid og skal forholde sig til store forandringer, ikke mindst i forhold til distributionsformer, markedsstruktur og publikumsadfærd. At kunne navigere i dette spændingsfelt kræver indsigt og viden. Vi er glade for, at Lars Langballe har sagt ja til denne udfordring," siger Steffen Andersen-Møller, områdedirektør for Publikum & Formidling.

Lars Langballe tiltræder stillingen medio august 2012.