Bag om dansk film - på sociale medier

SHOWREEL. Oplev skuespillere og instruktører i nogle af de mange social medie-kampagner, der får publikum tættere på filmuniverset, før de rent faktisk sidder i biografmørket og ser filmene.

Det kreative talent bidrager med nærvær og autenticitet i originalt produceret indhold til sociale medier. En social mediestrategi benytter sig primært af indhold fra selve filmen, men unikt og originalt materiale kan styrke engagementet og relationen til publikum markant. 

Hvad er #Fokus?

#Fokus er et formidlingsformat, der ca. otte gange om året stiller skarpt på ét relevant tema med tre forskellige vinkler, der ofte vil inkludere en case og stemmer fra filmbranchen.

Målet er at dele Filminstituttets og branchens refleksioner, indsigter og erfaringer til inspiration og bagtæppe i arbejdet med publikum og lancering.

Redaktør: Sanne Juncker Pedersen, leder af 'Publikum tættere på'

Den danske filmbranche har for alvor taget de sociale medier til sig, når film lanceres, og publikums interesse og engagement skal vækkes før biografturen. Filminstituttet præsenterer her et udpluk af de senere års mange komedier, dramaer, familiefilm m.m., der har delt kreativt og originalt på sociale medier med forskellige tilgange, udtryk og strategier.

Læn dig tilbage og oplev skuespillere og instruktører i nogle af de generøse social medie-kampagner, der bidrager til at komme tættere på publikum, før de sidder i mørket og lader sig opsluge af film.

Besøg galleri

Se mere socialt medieindhold fra danske film og få overblik over de mange andre kampagneelementer.