Ti tendenser på streamingmarkedet

INDSIGT. Analysekonsulent Martin Kofoed Hansen deler ti indsigter om aktuelle tendenser på streamingmarkedet. Indsigterne baserer sig på Filminstituttets nyeste undersøgelse om publikums brug af streamingtjenester.

Streamingtjenesternes udbredelse fortsætter med at vokse. For første gang kan vi nu konstatere, at flere ser film på en streamingtjeneste end på traditionelt flow-tv. Udbuddet af film og serier på tjenesterne er vokset enormt, og der er ikke noget, der tyder på, at det vil ændre sig i den nærmeste fremtid. 

I videoen ovenfor fortæller Filminstituttets analysekonsulent Martin Kofoed Hansen mere om nye tendenser på streamingmarkedet, hvor han giver svar på, hvordan streamingtjenesterne har ændret sig, og hvilke film og serier man ser. Han ser også nærmere på, om publikum kun ser nye film, eller om et stort bagkatalog er vigtigt, og hvilke faktorer, der fylder mest, når publikum beslutter sig for, hvad de skal streame.

Martin Kofoed Hansen kommer desuden rundt om friske tal vedrørende tjenesternes udbredelse og giver en pejling på, om vi nærmer os et mætningspunkt for antallet af tjenester, som publikum vil abonnere på.

Bag om indsigterne

Videoens indsigter og data bygger på Filminstituttets nyeste udgave af Vidste du?-undersøgelsen, der er baseret på mere end 2.500 interviews i en kvantitativ undersøgelse udført af analysebureauet YouGov. Undersøgelsen foretages i et repræsentativt udsnit af befolkningen fra 15 år og opefter.

Fokus #4 om streaming