Markedsføringsstrategier for film

Bliv bedre til at udforme strategier for markedsføring af din film sammen med markedsføringsekspert Mathias Noschis fra Alphapanda.

Opslaget er indsendt af en bruger

Denne begivenhed er indsendt af en bruger via vores begivenhedsformular. Det Danske Filminstitut har godkendt publiceringen af indholdet, men er ikke på anden måde involveret i opslaget.

For at en film skal finde sit publikum, skal man udtænke den bedst mulige strategi for at nå sit mål. Strategier som skal bruges helt konkret, men også i forskellige finansieringsansøgninger, som kræver, 'at man på et tidligt tidspunkt har tænk ind', hvordan man vil nå sit publikum.

På denne workshop vil deltagerne blive bedt om at tage udgangspunkt i et filmprojekt de aktuelt arbejder med og som har brug for at få udviklet en markedsføringsstrategi.

På kurset vil vi se nærmere på målgrupper, positionering, benchmarking, SWOT-analyse, markedsføringsmateriale, og vi vil desuden gennemgå to cases – en fiktionsfilm og en dokumentar.

I grupper vil deltagerne arbejde med ideer til markedsføringsstrategier og se på, hvordan de kan arbejde med SoMe – herunder forskellige platforme, formater, typer af posts, hashtags og annoncebudget. Vi arbejder med konkrete ideer til strategier for deltagernes filmprojekter. Endelig vil det være muligt med en-til-en-konsultationer med underviseren.

Deltagerne vil blive bedt om at indsende et treatment/projektbeskrivelse inden kursusstart.

Kurset henvender sig til producere, lanceringskonsulenter, filmmarkedsføringsfolk og distributører.

Undervisningen foregår på engelsk.


For tilmelding eller spørgsmål kontakt efteruddannelsen@filmskolen.dk