Innovation Lab 2022
Fokus i call'et Innovation Lab 2022 er at designe, udvikle og teste
- innovative værktøjer
- metoder
- løsninger
der kan anvendes i den audiovisuelle branche og andre kulturelle og kreative sektorer.
Det kan eksempelvis være:
- Rights management
- Indsamling og analyse af data
- Greening af værdikæden
- Innovative formidlings-/undervisningsværktøjer og indhold, der bruger kulturelle og kreative sektorer til at takle fx misinformation, fake news og lign.
International pitching session
For at kunne søge call'et skal man være et konsortium bestående af min. 3 partnere fra mindst 2 forskellige Creative Europe-lande med ekspertise hvad angår de kulturelle og kreative sektorer, herunder den audiovisuelle sektor.
Creative Europe-deskene i 14 lande* arrangerer derfor en online pitching session for alle interesserede potenitelle ansøgere.
Blandt de tilmeldte vil desken i det pågældende land udvælge et projekt, der skal pitches d. 20. juni. De øvrige tilmeldte kan stadig deltage som observers.
Hver pitch skal vare 5 minutter + 2-3 minutter til Q&A med observers.
Man kan altså registrere sig som deltager med sit eget projekt, eller registrere sig som observer og på den måde måske blive partner på et andet projekt.
*De deltagende lande er Danmark, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Polen, Portugal, Rumænien, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland og Ungarn.