Publikumsprofiler

78% af publikum til 'Mødregruppen' var kvinder.

Det Danske Filminstitut har i samarbejde med analysebureauerne DRF Research og YouGov igennem en årrække løbende indsamlet data om publikum til de danske film i biografen. Vi har dermed skabt en omfattende database og et analytisk værktøj, hvor markedet og publikum monitoreres, så producenter, distributører og DFI kontinuerligt holdes opdaterede på, hvordan publikumssammensætningen til de danske film ser ud.

I publikumsprofilen på de enkelte titler finder du grundlæggende demografiske oplysninger om filmens publikum, f.eks. køn og aldersfordeling, samt den geografiske fordeling af publikum.

Ved enhver brug af data, skal Det Danske Filminstitut krediteres. Listen vil løbende blive opdateret med nye titler.

 

Eksempel på publikumsprofil

Om publikumsprofilerne

Data er indsamlet i målgruppen af personer 15-79 år, som har været i biografen inden for de seneste to måneder.

Data indsamles online af analysebureauet YouGov via deres Danmarkspanel.

Alle spillefilm i biografen bliver målt, dog er der krav om en respondentbase på minimum 60 interview pr. film.

På danske titler, der ikke opnår 60 interview, bliver målingen suppleret med data fra exit poll undersøgelser.

Kontakt

Martin Kofoed Hansen
Analysekonsulent
Tlf. +45 2630 4008
martinkh@dfi.dk