Det starter som et eventyr. Med en lille, ensom dreng, der brændende ønsker, at hans teddybjørn blev levende og kunne være hans bedste ven, og det gør den så. I eventyret ville han nok holde det som en hemmelighed, men det her er 80'ernes USA, så hemmeligheden er snart ude og den talende teddybjørn bliver en sensation og Ted en hyppig gæst i diverse talkshows. Da det her også er virkeligheden, mister folk (de fleste i hvert fald) snart interessen for Ted og kaster sig over det næste store fænomen, men drengen har stadig Ted, og Ted har drengen¿ det vil sige; drengen vokser sig efterhånden til en mand.
Som drengen bliver mand, udvikler Ted sig også, og hans sprogbrug er bestemt ikke længere for børn. Derimod er det måske ikke godt for John Bennetts udvikling, at han bor sammen med sin bedste ven (som altså er en teddybjørn med et aldeles ucensureret sprog). John er alt i alt noget af en slacker. I stedet for at skabe sig en karriere foretrækker han at hænge ud med Ted, ryge en fed, snakke om deres barnlige besættelse ved TV-serier og andre kultfænomener og måske stadig sole sig lidt i den berømmelse, der trods alt hænger ved. Det er kun med nød og næppe, at han holder fast ved sit lavtlønsjob som sælger i et biludlejningsfirma.
GrundoplysningerCreditsFestivaler og priserMaterialer
Det Danske Filminstitut registrerer international festivaldeltagelse og priser til danske film,
dog primært de titler, som Filminstituttet varetager i sin festivaldistribution,
og primært i forbindelse med de festivaler, som Filminstituttet har prioriteret at samarbejde med.
Registreringen af festivaldeltagelse og priser til danske film, der ikke er i festivaldistribution,
foretages kun for "launch"-festivaler ifølge Filminstituttets prioriterede festivalliste. Se listen over prioriterede festivaler.
Anmeldelser og artikler
I Cinematekets bibliotek kan du finde disse anmeldelser og avisartikler om filmen: