Støttede spil - 2014

Herunder findes korte præsentationer af de projekter, der har fået støtte fra Spilordningen.

Produktions- og større udviklingsstøtter 

Child

Genre: Stealth exploration adventure
Platform: Playstation 4, 3, PS Vita
Producent: Cape Copenhagen ApS
Støttebeløb: DKK 1.246.000 (projektudvikling)

Spillet CHILD handler om en bror og søster på flugt under en ikke nærmere defineret krig - dog med træk fra anden verdenskrig. Spilleren har rollen som den ca. 6 årige lillesøster, der følges af den ældre bror - styret af computeren. Han hjælper hende, men forventer også at lillesøster - spilleren - holder sig på sikker afstand af fare og sørger for at holde sig mæt og varm, så hun kan klare udfordringerne frem mod en plads i sikkerhed. Til tider udmattes hun og glider over i drømmesekvenser, der giver små spor til børnenes baggrund. Selv om spillerkarakteren er en 6-årig pige er målgruppen fra 12 år og op.

Dead Water

Genre: Online Action Adventure
Platform: PC / Mac
Producent: Unity Studios
Støttebeløb: DKK 850.000 (projektudvikling)

I DEAD WATER har spilleren rollen som piratkaptajn med kommandoen over et spøgelsesskib. I jagten på hævn skal man først kæmpe sig ud af ”the dead water”, for derefter at overleve havets farer og mulige søslag, mens man opsøger det, der beseglede ens skæbne, skibet ”La Némesis”. Spillet blander action-adventure rollespil med strategi elementer i et spil, der både indeholder en enkeltspiller historie (PvE) og åbner op for, at spillere kæmper mod hinanden online (PvP). Alt sammen i forsøget på at opnå status som den mest frygtede pirat. Spillet har fokus på selve skibet, der kan optimeres, udstyres og bemandes, og som udgør spillets egentlige hovedkarakter

Feed & Lead (tidl. Pathcommander)

Genre: Casual puzzle
Platform: iOS / Android
Producent: Daily Wrestler
Støttebeløb: DKK 300.000 (projektudvikling)

FEED & LEAD er et humoristisk og cartoon style casual puzzle-spil til tablets. Spillet er opbygget i mange små spilbaner, centreret omkring spilmekanikken, hvor en hund jager en kat, der jager en mus. Spilleren derimod kan lægge godbidder ud, der passer til hvert dyr og dermed lokke dem til at forandre deres løbebane og i sidste ende sikre, at Monster når at spise dem alle - før de når at spise hinanden! Spillet veksler mellem en planlægningsfase, hvor løbebaner og forhindringer skal forudses og godbidder lægges ud. Derefter følger et ræs, hvor det afsløres, om man nåede sit mål – ellers må man tilbage og optimere planen.

Fimbul

Genre: Graphic, action-adventure
Platform: PC, Mac, Linus via Steam
Producent: Zaxis ApS
Støttebeløb: DKK 485.000 (projektudvikling)

Det episodiske spil FIMBUL tager udgangspunkt i den nordiske mytologi og de Islandske sagaer. Spillet blander tre elementer: en rejse gennem et nordisk inspireret landskab, en uddybende fortælling om jætter og vikinger - fortalt i et skærmbaseret tegneserie format - og dertil kampe mod jætter langt større end en selv. I første episode “Kvældulvers saga”,  er den permanente Fimbul-vinter før Ragnarok allerede begyndt. Spilleren drager ud som Kvældulver på en rejse gennem Norden, efter at en jætte har smadret hans gård. På rejsen må han nedkæmpe fire jætter med hjælp fra en ravn og ved at kravle op på deres krop.

Fuzzy House (tidl. Fuzzy Home)

Genre: Kreativ leg / Rolleleg
Platform: Tablet
Producent: Tripledesign
Støttebeløb: DKK 480.000 (projektudvikling)

FUZZY HOUSE er en blanding af spil, legemiljø og kreativ udfoldelse for 4-8 årige børn. På den ene side er det et ’virtuelt’ dukkehus på iPad, på den anden side er det rammen om leg med virkelige strikkede dukker. Fuzzy House er et fantasifuldt hyggeligt dukkehus beboet af fuzzyer. Søde strikkede væsner, der har travlt med hverdagens hjemlige sysler. Du vælger hvem, der skal bo i huset. Du kan forandre på interiøret og kreere nye tapeter og mønstre til møblerne. Du kan bage kager til fuzzyerne, holde teselskab, tage bad og danse til grammofonens dansemusik. Du kan hænge vindruer op i gardinerne eller spise kager i badekarret. Du kan også lave dit eget analoge Fuzzy House. Du kan købe opskrifter til fuzzyerne og deres tøj, så du eller en du kender kan strikke dem til dig. Du kan bygge dit eget papkassehus og printe de tapeter ud, som du har designet i Fuzzy House.

Minimo

Genre: Læringsspil / Byggespil
Platform: Tablet / Smartphone
Producent: Serious Games Interactive
Støttebeløb: DKK 509.645  (projektudvikling)

MINIMO er en kombination af et byggespil og et læringsspil til førskolealderen. I MINIMO bygger spilleren huse og ting ved at stave til dem - dermed får spilleren sin by til at vokse og indbyggerne glade. Vælg de rette bogstaver som svæver rundt, og skab dermed de ting de har brug for. Læringsmæssigt understøttes bogstavgenkendelse og senere ordgenkendelse, og spilmæssigt vokser byens kompleksitet og indbyggernes behov – ikke mindst når spilleren må tage hånd om de små monstre, der ind imellem laver ballade i byen.

Tales From the Void

Genre: Real-time-tactics space game
Platform: PC/Mac, WiiU
Producent: PortaPlay ApS
Støttebeløb: DKK 504.000 (projektudvikling)

TALES FROM THE VOID er et taktisk single player spil med et surrealistisk twist. Spillet, der stilmæssigt er inspireret af tidlig SciFi, handler om at overleve en ufrivillig rumrejse til fjendtlige planeter og asteroider. Det absurde setup er en ubåd fra første verdenskrig, der – ved et fejlslagent eksperiment - er endt i et asteroidefelt i rummet. Her må besætningen nu bruge deres primitive dykkerudstyr som rumdragter og bruge deres taktiske snilde til at bekæmpe skumle rummonstre. Selve gameplay er fokuseret på taktisk kamp i real time, hvor der hele tiden skal tages højde for det lave tyngdefelt, der til hver en tid truer med at sætte spilleren i evigt kredsløb.

Mindre udviklingsstøtter

 
 
Figment (tidl. Dream Factory) 
Genre: Puzzle adventure
Platform: Tablet og PC/Mac
Producent: Bedtime Gaming ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Frikvarters Ninja (tidl. Summercamp Ninja)
Genre: Kampspil med rollespils-elementer
Platform: Mobile device (tablet/phone)
Producent: Fourhands Film ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Graphic Puzzle
Genre: Puzzle + Graphic Novel
Platform: iPhone 4+
Producent: Kong Orange
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Halfdans ABC
Genre: Børnespil, point and click
Platform: Tablet Producent: Made up Matter
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Hjemsøgt
Genre: Adventure / Augmented reality
Platform: Tablet og Smartphone
Producent: No Parking Production ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Hulda
Genre: Point-n-click Puzzle Adventure
Platform: Android, iOS
Producent: Kvasir Games I/S
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Mechanic Miner (tidl. Principia)
Genre: Sandbox
Platform: PC/Mac/Linux
Producent: Mark Film ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Metallions
Genre: Strategi
Platform: PC/Mac
Producent: Frostwolf Studios I/S
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Mount
Genre: Casual puzzle game
Platform: iOS (iPhone, iPad)
Producent: Copenhagen Bombay Rights 1 ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
NordicQuest (annuleret)
Genre: 3d action adventure / RPG
Platform: Wii U
Producent: KnapNok Games ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
Stop that Rabbit!
Genre: Casual puzzle co-op
Platform: Smartphones/tablet
Producent: Blue-Box
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 
 
 
The Phone
Genre: Adventure
Platform: iPhone
Producent: Grasværk ApS
Støttebeløb: DKK 75.000 (ideudvikling)
 

 

Kontakt

Simon Løvind
Tlf. +45 2537 0002
simonl@dfi.dk

Mikkel Thomassen
Tlf. +45 4061 9362
mikkelt@dfi.dk

Karen Jakobsen
Tlf. +45 2332 9005
karenj@dfi.dk