Dansk titel | Sankt Bernhard Syndikatet |
---|---|
Original titel | Sankt Bernhard Syndikatet |
Andre titler | The Saint Bernard Syndicate |
Instruktør | Mads Brügger |
Manuskript | Lærke Sanderhoff |
Producer | Emilie Lebech Kaae, Jakob Kirstein Høgel |
Fotograf | Jonas Berlin |
Klipper | Rasmus Stensgaard Madsen |
Lyd | Mick Raaschou, Rasmus Winther Jensen |
Komponist | Mads Heldtberg |
Scenograf | Piotr Winiewicz |
Casting | Jenny M. Tang, Tanja Grunwald |
Medvirkende | Frederik Cilius, Rasmus Bruun, Odessa, Flemming Sørensen |
Produktionsland | Danmark |
Danske undertekster | Nej |
Dansk synstolkning | Nej |
Produktionsselskaber | Meta Film, Meta Film Rights |
Dansk distribution | United International Pictures, Mis. Label |
Internationalt salg | LevelK /Over gården, 3. / Gammel Kongevej 137 / 1850 Frederiksberg C / t +45 4844 3072 / c +45 2010 8580 / tine.klint@levelk.dk / www.levelk.dk |
Dansk biografpremiere | 09.05.2018 |
Premierebiografer | |
Comment |
Rasmus og Frederik har gået på Herlufsholm Kostskole sammen, og da de mødes på et værtshus, får Frederik overtalt Rasmus til at bruge sin arv på et forretningseventyr i Kina, hvor de skal avle Sankt Bernhard-hunde. 'Sankt Bernhard Syndikatet' er Mads Brüggers første spillefilm. Den går i clinch med den vestlige verdens mange idiosynkrasier, fobier og fantasier vedrørende Kina. Og dét på en mildt sagt overraskende og ikke helt almindelig måde - hvilket i sig selv måske ikke er så overraskende, Mads Brüggers tidligere film taget i betragtning. |
DFI-støtteform | Konsulentstøtte |
Vurdering | Tilladt for alle, men frarådes børn u. 7 |
Begrundelse | Filmen har det meste af tiden en rolig og let grundstemning, og store dele af fortællingen foregår gennem dialog. I én dramatisk scene ser man en dreng, der rammes af en motorcykel og falder livløs om på gaden, hvorefter han køres væk med ambulance. Hertil kommer enkelte scener, hvor to hovedpersoner skændes, og i én scene kommer de let op at slås. I en anden scene drikker hovedpersonerne sig fulde, en mand og en kvinde ses kortvarigt i simuleret samleje på en sofa, og flere voksne udøver i fuldskab let tortur mod hinanden. Da filmen overvejende er rolig, og da de få dramatiske scener hurtigt forløses, vurderes den kun at kunne virke skræmmende på børn under 7 år. |
Selskaber |
|
Produktionsselskaber | Meta Film, Meta Film Rights |
Med støtte fra | Det Danske Filminstitut, TV2, UIP |
I samarbejde med | Act3, Red Rental |
Dansk distribution | United International Pictures, Mis. Label |
|
|
Instruktion |
|
Instruktion | Mads Brügger |
Skuespiller-coach | Mads Riisom |
Casting | Jenny M. Tang |
Casting | Tanja Grunwald |
|
|
Manus |
|
Manuskript | Lærke Sanderhoff |
|
|
Produktion |
|
Producer | Emilie Lebech Kaae |
Producer | Jakob Kirstein Høgel |
Line producer | Carsten Sparwath |
Produktionsleder | Fie Liv Bratfeldt |
Executive producer | Meta Louise Foldager Sørensen |
Executive producer | Nina Bisgaard |
Producerassistent | Emma Fredslund Poppe |
Producerassistent | Matilde Nørgaard |
Producerassistent | Rose Adel Brunbech |
Producerassistent | Jonas Smed Christensen |
Producerassistent | Annie Marie Nyvold |
Produktionsassistent | Mathias Niel |
Produktionsassistent | Emilie Spliid Pearce |
Produktionsassistent | Tanja Winther |
Postproducer | Annette Averhoff |
|
|
Foto |
|
Cheffotograf | Jonas Berlin |
DIT supervisor | Isac Hessellund |
DIT | Nikolaj Dahl |
|
|
Klip |
|
Klipper | Rasmus Stensgaard Madsen |
Klippeassistent | Nikolaj Dahl |
Trailer-klipper | Henrik Vincent Thiesen |
Facility manager | Carsten Dahl |
|
|
Musik |
|
Komponist | Mads Heldtberg |
Musik-supervisor | Mikkel Maltha |
Musik-supervisor | Anders-Peter Andreasen |
Musik-supervisor | Jan Thielsen |
|
|
Produktionsdesign |
|
Scenograf | Piotr Winiewicz |
|
|
Kostumer |
|
Kostumier | Tanja Eleonora Spang |
|
|
Makeup |
|
Frisør | Sonny Holm |
|
|
Lyd |
|
Lyddesign | Mick Raaschou |
Lyddesign | Rasmus Winther Jensen |
Foley artist | Heikki Kossi |
Foley mixer | Kari Vähäkuopus |
Foley-klipper | Anne Tolkkinen |
|
|
Visual effects |
|
Colorist | Olesya Kireeva |
Grafik | Danni Riddertoft |
VFX | Åsmund Sollihøgda |
Digital conform | Isac Hessellund |
Digital conform | Steffen Benger |
|
|
Medvirkende |
|
Frederik | Frederik Cilius |
Rasmus | Rasmus Bruun |
Dollar | Odessa |
Frederiks far | Flemming Sørensen |
Læge | Vibeke Manniche |
Mohamed | Mohamed Ali Osman |
Kunde | Jonas Bransholm |
Beyond | Boyang Li |
Jenny | Tan Zheng |
Jason | Wang Jiafei |
Mr. Liu | Liu Chonghua |
Mr. Ling | Lee Liheng |
Mr. Lings assistent | Hongye Dai |
Tea master | Chen Xiang |
Komiker som spiller sax | Wang Shi |
Chauffør | Tang Zhenquan |
CEO Arch Model Company | Deng Zhong |
Bodyguard | Chen Yi |
Bodyguard | Li Jian |
Festdeltager | Yu Yu |
Festdeltager | Lisa Li |
Bud | Yang Qianxi |
Reklameinstruktør | Chun Chan |
Reklameproducer | Wang Shihua |
Reklameproducer | Jing Peng |
Reklamefilmsfar | Gao Pengju |
Reklamefilmsmor | Leng Chunyan |
Reklamefilmsbarn | Wang Jingyu |
Dog Boy | Yang Chenguang |
Reklamefotograf | Xue Chenglei |
Ambulanceredder | Qiu Yu |
Ambulanceredder | Wang Shihua |
Chongqing-koordinator | Shao Qianying |
|
Pris | År | Festival |
---|---|---|
Best Actor | 2018 | New York Tribeca Film Festival 2018 |
Bedste Manus | 2018 | New York Tribeca Film Festival 2018 |
Festival | Festival dato |
---|---|
Göteborg International Film Festival | 2019-01-25 |
Les Arcs European Film Festival | 2018-12-15 |
München International Film Festival | 2018-06-28 |
New York Tribeca Film Festival | 2018-04-18 |
Type | Kilde | Author | Dato |
---|---|---|---|
Artikel | BT | Nygaard, Kristian | 2018-12-20 |
Anmeldelse | Børsen | Dürr, Morten | 2018-05-11 |
Anmeldelse | Morgenavisen Jyllandsposten | Frank Rasmussen, Nanna | 2018-05-10 |
Anmeldelse | Politiken | Grønvold, Eini Carina | 2018-05-10 |
Interview | Politiken | Bo, Michael | 2018-05-10 |
Anmeldelse | Information | Yde, Katrine Hornstrup | 2018-05-09 |
Interview | Weekendavisen | Præstgaard, Lise Benthin | 2018-05-09 |
Interview | Børsen | Matthiesen, Tobias | 2018-05-03 |
Artikel | Morgenavisen Jyllandsposten | Enggaard, Michael | 2018-04-17 |